30 januari 2013

Boktolva 2013

Ja, Boktolva 2013 tänkte jag också utmana mig själv med. Finns en hel del författare vars böcker jag inte läst förut, men vill läsa. Så minst 12 författare från listan ska jag läsa under året.

1. Cassandra Clare City of Bones
2. Lauren DeStefano Wither
3. Mons Kallentoft
4. Carrie Ryan De vassa tändernas skog
5. Gail Carriger
6. Rachel Vincent My Soul to Take
7. Richelle Mead Törst
8. Veronica Roth Divergent
9. Hans Koppel
10. Mikael Strömberg
11. Lucy Dillon
12. Johanna Nilsson
13. Sara Lövestam
14. Joyce Carol Oates
15. Camilla Läckberg
16. Stephanie Perkins
17. John Green The Fault In Our Stars
18. Julie Kagawa Iron King
19. Neil Gaiman
20. Sarah Dessen

6 kommentarer:

  1. Rachel Vincent, Richelle Mead, Veronica Roth, Lucy Dillon och Stephanie Perkins är alla författare som jag gillat/älskat!

    Sen John Green, Sarah Dessen och Cassandra Clare är också författare som jag vill läsa något av!

    SvaraRadera
  2. Ja, finns så många författare som jag bara väntar på att få läsa deras böcker. Så bra recensioner som man sett om dem :)

    SvaraRadera
  3. […] som jag försökte med gick inte riktigt som jag hade tänkt mig när hösten började. Boktolvan läste jag 6 av 12 författare. Författarfemman läste jag 3 av 5. Av klassikerna läste jag inte […]

    SvaraRadera