5 januari 2013

Fjällbackamorden

fjallbackamorden

Jag har inte läst någon av Camilla Läckbergs böcker än, men de står på min to-read lista. Igår och idag såg jag på de två första delarna av fem (?): I betraktarens ögon och Vänner för livet. Jag tyckte de verkade vara lite sådär typiska kriminaldraman, inte så värst spännande men man fastnar ändå framför tv-rutan (i detta fall datorskärmen) från början till slut. Jag hade svårt att gissa vem som var den huvudmisstänkte, jag hoppade från person till person hela tiden för de alla såg så misstänkta ut och kunde ha sina orsaker. Och så blev man ändå överraskad när det kom fram vem det egentligen var, fastän man hade sina små små misstankar men inte tyckt att just den personen hade så stor orsak att begå morden. Men lite mer action kunde det väl ha varit. Men kanske det är så Läckbergs böckerna är?

Jag anser att de valde rätt skådespelare för Fjällbackamordens karaktärer. Visserligen kunde Erica vara lite störande ibland när hon buttade in i allting, men ja hon löste ju en del gåtor och hon verkade härlig också på något sätt. Men Patrik, Ericas polismake, åh. Jag måste erkänna att jag är lite ganskaväldigtmycket svag för poliseriuniform så jag föll ganska snabbt pladask för honom och hans leende. Ja, honom gillade jag mycket.

Jag ser fram emot att se de tre kvarvarande delarna och de två biofilmerna (som jag uppfattat att det ska komma), jag hoppas de kommer ut snart.. Måste ha min Patrik Hedström (Richard Ulfsäter) dos! ;)

fjallbackamorden

Alla bilderna kommer från TreVänner.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar