29 januari 2013

Författarfemman 2013

fc3b6rfattarfemman

Malins bokblogg har en utmaning (Författarfemman) som jag tänkte haka på eftersom det är precis samma för mig. Det finns de gånger som jag tänkt att nästa gång jag är i biblioteket så ska jag låna boken av denna författaren eftersom jag gillade en tidigare bok så mycket, men så har det inte blivit sedan. Bra och roligt med sådana här utmaningar.

Här är tio författare som jag någon gång läst en bok av och gillat. Innan året 2013 är slut ska jag ha läst minst 5 författares böcker och som tur har jag en del redan på min to-read lista så det är bara att välja bland deras böcker.

1. Haruki Murakami

2. Belinda Bauer

3. Lars Kepler Paganinikontraktet

4. Yrsa Sigurðardóttir

5. Unni Lindell

6. Johan Theorin Skumtimmen

7. Mari Jungstedt

8. Ninni Schulman

9. Simona Ahrnstedt Överenskommelser

10. Kristin Hannah

1 kommentar:

  1. […] riktigt som jag hade tänkt mig när hösten började. Boktolvan läste jag 6 av 12 författare. Författarfemman läste jag 3 av 5. Av klassikerna läste jag inte en enda och Tre på tre läste jag bara en utav […]

    SvaraRadera