17 januari 2013

Försenad julklapp / Beställa från amazon?

Som försenad julklapp fick jag av brorsan The Hunger Games på DVD. Blev så glad när den kom på posten idag! Jag ville se den på bio, men fann aldrig tiden eller någon att gå med och jag ville inte streama den på datorn heller. Nu behöver jag inte köpa den själv. Ska se den i kväll, längtar såå! Jag läste de tre böckerna på en-två veckor i somras och de hamnade högt uppe på favoritlistan.

0ca13cfc60bb11e2952822000a1f9695_7

Nälkäpeli heter den på finska.


Jag har sett klart första säsongen av The Vampire Diaries. Gillar inte dessa cliffhangers och nu måste jag vänta tills jag har råd att beställa säsong 2 och 3. Vill av någon anledning inte se dem på internet nu haha.

Jag läser dessutom på tredje och sista boken i Mercy Falls vargarna av Maggie Stiefvater. Hoppas på att få den läst ut ikväll, men har lite mer än hälften kvar så vet inte riktigt om det går. Vill läsa klart den nu så jag kan börja med Clockwork Angel, för jag såg att biblioteket faktiskt hade första boken inne och lånade hem den! :D Måste fråga om de tänker köpa in de två sista med. Är ju lite knasigt om de köpt in första boken, men inte resten i en serie. I såna fall får jag själv köpa serie boxen när den kommer ut i mars (fast min första to-buy lista på adlibris redan är alldeles för dyr).

Funderar på att köpa från amazon (visst är det co.uk som man ska köpa ifrån? 8D) en del eftersom det skulle bli billigare, men senast jag testade att köpa något därifrån fungerade inte mitt kort (den fungerar inte alltid när man köper på nätet <.<) så får se hur det blir med den saken. Men det har väl funnits bra köp erfarenheter för er som köpt därifrån? Angående leverans, stora beställningar och sådant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar