17 januari 2013

This or that om böcker

Hittade denna på en bokblogg så ville göra den med.

1. Ljudbok eller bok i handen?
Bok i handen, har inte direkt lyssnat på ljudböcker förut om man inte räknar med dem som man fick från Funtasie Club eller Pollux. Men funderar på att någon dag faktiskt lyssna på en ljudbok för att se om jag gillar att lyssna på en bok.

2. Pocket eller inbunden?
Om jag lånar från biblioteket så inbunden, men om jag ska köpa en bok så pocket/häftad eftersom jag inte vill sätta ner 15-20€+ på en inbunden när man kan få en pocket/häftad billigare (beroende på var man köper dem).

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Ficton/non fiction)
Båda går lika bra. Ibland har jag en period där jag endast vill läsa non fiction eller fiction.

4. Harry Potter eller Twilight?
Jag har inte läst Twilight böckerna och Harry Potter har jag endast läst kanske de 4 första så jag vet inte riktigt. Filmerna så jaa...kanske Twilight? Men Harry Potter är väldigt bra de med. Åh, jag vet faktiskt inte.

5. Fantasyvärld eller vår värld?
Båda går lika bra. Men kanske vår värld mer? Här beror det också på humöret.

6. Kindle, iPad eller annat?
Ingen, aldrig använt någon av dem förut.

7. Låna eller köpa böcker?
Jag lånar böcker nästan hela tiden, men om det är böcker som jag vill läsa och biblioteken i regionen inte har dem så köper jag dem (kommer bli mycket med engelska YA böcker eftersom det inte finns så mycket i biblioteket av dem).

8. Bokhandlar eller online?
Oftast köper jag mina böcker online, men ett besök i bokhandeln är mysigt när man ser alla böcker framför en.

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Beror på boken/serien. Läser väl mest ensamstående böcker, men serier/trilogier brukar också hamna på läs-listan.

10. Tjock bok eller kort bok?
Jag gillar inte böcker som är tjocka som tegelstenar, så korta böcker men de ska inte vara för korta heller.

11. Romans eller action?
Action kanske mer, men romans ska vara inblandat också.

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Mysa under en filt.

13. Varm choklad eller latte?
Gillar inte kaffe-sorter alls så varm choklad.

14. Läsa recensioner eller bilda en egen uppfattning?
Jag tar ofta recensioner som hjälp - speciellt på böcker som jag inte direkt vet om jag vill läsa eller ej, men bildar även egna uppfattningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar