4 januari 2013

Träningsvärk = ♥?

Aj, aj! Efter att inte ha tränat på nästan 3 veckor bestämde jag för att ta tag i det och åtminstone träna hemma. Jag brukar följa efter Cassey från Blogilates, men är desto sämre att utföra träningsvideorna hon delar med sig.

Nu i onsdags så testade jag hennes månatliga tränings kalender. Jag kan säga att mina ben darrade efter hälften av träningen och mot slutet gjorde jag lite halvslarvigt eftersom benen kändes som spagetti och jag orkade inte ta fullt i. Eftersom jag ville träna armarna idag så avslutade jag nyss denna övning för armarna, aj aj, kan jag bara säga. Jag använde 2kg dumbbells och undrar om jag borde haft en lite lättare såhär första gången. Orkade inte lyfta fullt ut på några av övningarna /svag? På giryan använder jag en 6kg kettleball och har inte vågat använda en 8kg än haha.

Nu har jag haft en härlig (och hemsk) träningsvärk på rumpan i två dagar och armarna kommer säkert strejka imorgon, har redan svårt att hålla upp någonting en längre stund. Men jag klagar inte, så konstigt hur man kan tycka att träningsvärk är härligt, för det är det.

exercise

(bilder från weheartit.com)


Jag vill verkligen försöka träna hemma också så man får lite variation och inte alltid behöver åka in till gymmet. Men att planera ihop ett helt träningsprogram med olika övningar i är inte så lätt när jag inte är så insatt i sådant. På gruppträningarna i gymmet följer man ju bara med tränaren. Ska dock försöka knåpa ihop ett bara jag vet vad och hur jag vill träna. Planering, planering. Någon som har några bra tips såhär? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar