28 januari 2013

Vecka 4

Tänkte att jag varje söndag skulle visa upp böcker (och dvdn) som jag samlat på mig under veckan, lite som en book haul - lite allt i allo. Detta inlägg skulle egentligen ha kommit upp igår kväll, men jag var så inne i Boktyckes födelsedagstävling att jag glömde bort det. Klicka på omslagen så kommer ni till goodreads (eller amazon för e-böckerna).

13459061 13515553 15726813

Resten får du ta reda på själv av Lauren Oliver. Bibliotekslån som jag läste ut under veckan. Jag har skrivit en recension om den här.

Häxa och Häxa: Bortom tiden av Celia Rees. Jag har velat läsa de här två böckerna en längre tid nu och när jag var i biblioteket tidigare i veckan så plockade jag dem åt mig. Jag vet inte direkt vad de handlar om förutom att det är om häxor. Jag håller på att läsa den första boken nu.

9334058 10611698 7171637

Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld. Har sett denna bok lite här och där och tänkte jag skulle ta och läsa den när den stod framme på hyllan i biblioteket och såg ensam ut. Hoppas få läsa den snart så fort jag läst ut Häxa.

Luukaupunki av Cassandra Clare. Det här är då den finska översättningen av City of Bones. De har bok 1-4 översatta på finska i biblioteket och blev ju lite glad när jag såg det. Men min finska är inte så bra (som den kanske borde vara haha) och jag brukar undvika att läsa finska böcker, så det kan hända att jag bara skippar denna och väntar tills jag beställer hem engelska boxen någon gång (attans att den ska vara så dyr). Men ska ge den finska översättningen en chans och se om jag kommer igenom den ;) The Mortal Instruments är faktiskt en serie som jag gärna vill ha hemma i hyllan.

Clockwork Angel av Cassandra Clare. Biblioteket har bara den första boken så jag tvekar att faktiskt läsa den nu, jag menar tänk om jag vill läsa andra boken och de har ju inte den! Jag funderar på att istället köpa boxen som kommer ut i mars och då får jag ha hela serien för mig själv :D

Efter att ha läst Nellas och Fridas inlägg om gratis e-böcker på amazon så laddade jag ner några. Jag har inte tidigare läst och gillar egentligen inte att läsa böcker på datorn eftersom jag hellre läser dem i t.ex. soffan eller sängen. Men ska i alla fall försöka läsa ett par av de här nedan.

9306975  8699839 11947156 13402447 11250674 15059301 13550264

2 kommentarer:

  1. Har också Clockwork Angel hemma och dum som jag är läste jag första sidan lite sådär bara någon gång när jag hade tråkigt. Nu längtar jag ännu mer tills jag ska läsa den! :D

    SvaraRadera
  2. Haha :D Jag kommer vänta tills jag beställer boxen innan jag börjar läsa serien. Ska nog lämna tillbaka bibblaboken snart så jag inte blir lockad att läsa den :)

    SvaraRadera