10 mars 2013

Mina bokiga updates

Min läslust har varit lite på botten senaste tiden men igår (under min 3½ timmar x2 långa bussresor till Åbo för att vara på en kursföreläsning) lyckades jag läsa största delen av Ful som Scott Westerfeld har skrivit och läste den ut idag på morgonen. Tänka sig att vi kallades till fulingar och rostisar i boken haha. Jag har Pretties och Specials lånade från biblioteket redan (jag reserverade Uglies som var utlånad). Men när jag såg Ful på bibliotekets disk så lånade jag den svenska istället och nu tror jag att jag ska läsa fortsättningen på svenska också. Jag försökte läsa de några första sidorna på Pretties, men det kändes bara konstigt efter att ha läst på svenska.

Jag har Jellicoe Road och Förföljd av det förflutna på min nattduksbord, men jag tycker det går lite segt med dem. Ska i alla fall läsa klart Jellicoe Road snart då jag verkligen såg fram emot den.

Angående min födelsedagsbokbeställning  som jag skrivit om några gånger så har jag beställt 2 av 4 paket. Adlibris skickade ut paketet i fredags så jag hoppas, hoppas att jag får hem den nu under veckan. CDON har inte sagt ett knyst än så lär väl dröja några veckor ännu, de är väl lite långsamma på den fronten? Jag fick ett presentkort till bokhandeln här så ska förhandsbeställa The Infernal Devices boxen och kanske någon annan bok snart. Min amazon beställning misslyckades, men ska försöka igen om någon vecka när jag får nytt kort.  Längtar så, så mycket att få hem böckerna.

 

k1g2ul9b

Och idag har jag planerat att se Beautiful Creatures på bio. Jag har inte hört så mycket bra om filmen av de som redan läst boken. Men då jag inte har läst boken än (den väntar på mig på biblioteket) så ser jag faktiskt fram emot att se filmen. Jag är lite av den typen att jag hellre ser på filmerna istället för att läsa böckerna om filmen är aktuell just då som i det här fallet. Så var det med t.ex. Twilight, Sagan om ringen och Harry Potter (jag läste faktiskt de 4 första böckerna). Men jag ska nog läsa boken också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar