6 maj 2013

Höstnyheter från Norstedts

norstedtshost13

Några höstnyheter från Norstedts som hamnade direkt på läs-listan då jag är väldigt nyfiken på dessa. Lite så att man önskar att hösten var här redan, men nej det ska vara sommar först ;)

En egen strand av Aino Rosell (goodreads)
"En egen strand är en roman om flyktdrömmar, fast man redan har flytt. Om att gå sönder, och ändå gömma sin dröm." De här två meningarna grep tag i mig direkt.

Vi ses igen i nästa dröm av Carl-Henning Wijkmark (goodreads)
Tyckte det lät rätt så intressant att mannen förflyttat sig tillbaka i tiden till 1924, pantsätter några saker han har och köper en biljett till Romexpressen. Jag är nyfiken på de där överraskningarna "Fortsättningen blir en serie överraskningar som smyger sig på läsaren"

Mayas dagbok av Isabel Allende (goodreads)
Bokens handling tilltalade mig och önskar jag hade läst den redan. Handlar om unga Maya som efter farfaderns död hamnar på fel spår. Några år senare blir Maya upphittad av farmodern och får bo hos en vän till farmorn. Hon lever utan tillgång till tv och dator i ett år och börjar skriva dagbok. När hon tror hon hittat harmonin i sig själv kommer hennes förflutna ikapp.

Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (goodreads)
Jag håller på och läser första boken i Stilton/Rönning serien, Springfloden, nu och jag vet inte ens om jag kommer att gilla den men jag ser fram emot andra boken redan.


Gränsen av Riikka Pulkkinen (goodreads)
Finländsk författare som får sin debutbok översatt till svenska, jag orkar inte läsa den på finska så väntar på denna istället. Att testa gränser, förbjudna förhållande och dödshjälp, är huvudpunkten i romanen. Ser verkligen fram emot att läsa den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar