20 juli 2013

Nytt i bokhyllan #13

Idag var jag på spontan trip till Helsingfors för att hitta boots (men hittade inte just de jag sökte efter. Antingen var de helt slut i min storlek eller så hade de inte kommit in i butiken än. GAH!) och tänkte att jag samtidigt svänger in på Akademiska bokhandeln i Helsingfors centrum. Jag skulle lätt ha kunna plockat åt mig 10-15 böcker om det hade varit möjligt, men satte stopp vid två böcker. Det är första gången som jag besöker en bokhandel som faktiskt har ett någorlunda stort utbud av engelska YA och jag gick igenom utbudet två gånger för att vara säker på att jag inte missade någon must-have och ooh-ade och aah-ade när jag såg alla serier som jag ville köpa. Men eftersom jag bestämt mig för att inte köpa nya serier tillsvidare så fick de vara kvar.

20130720_173255

The Chosen One av Carol Lynch Williams. Denna har varit i min önskelista-korg på amazon en längre tid, men jag har aldrig köpt med den så nu äntligen.

Anna Dressed in Blood av Kendare Blake. Även denna har jag velat läsa en längre tid, så plockade genast med den.

Ångrar väl lite att jag inte köpte med de där 10-15 andra böckerna jag ville ha, men får dem billigare genom nätet så spar man pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar