30 december 2013

Engelska YA 2014

Att gå igenom de engelska YA böckerna för 2014 är ett väldigt jobb. Det kommer ut så många böcker under året som jag vill läsa att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen, men roligt är det att upptäcka nya böcker, nya serier och nya författare. Jag har delat upp dem i tre kategorier: fortsättningar/noveller på serier (som jag antingen har eller inte har påbörjat, men jag har ändå planerat att läsa serien), nya serier och stand-alones. Jag har säkert missat en hel del då det finns så många böcker att gå igenom, men här kommer i alla fall de som jag ser fram emot att läsa. Största delen av dem kommer ut i vår, men det finns några som kommer ut i höst också. Jag kommer nog inte att läsa/köpa dem alla, men en del kommer ni säkert att få se i någon bookhaul under året.

Fortsättningar på serier

fortsattningar
Unravel (Linked #2) / The Selection Stories (The Selection #0.5, 2.5) / The One (The Selection #3) / Soul Screamers volume 4 (Soul Screamers #7, 0.4, 7.5) / The Mirk and Midnight Hour (Strands #2) / In the End (In the After #2) / Wings (Black City #3) / Strange and Ever After (Something Strange and Deadly #3) / Sweet Reckoning (The Sweet Trilogy #3) / Wicked Little Secrets (Prep School Confidential #2) / Deadly Little Sins (Prep School Confidential #3) / Resistance (Night School #4) / The Defiant (The Forsaken #3) / City of Heavenly Fire (The Mortal Instruments #6) / Split Second (Pivot Point #2) / Twisted Together (Monsters in the Dark #3)
Böcker som inte har fått något omslag ännu: The Bane Chronicles av Cassandra Clare, Four: A Divergent Story Collection av Veronica Roth, Waistcoats & Weaponry (Finishing School #3) av Gail Carriger, Rain (Paper Gods #2) av Amanda Sun, Unmade (The Lynburn Legacy #3), The Darkest Minds #3 av Alexandra Bracken, Invisible (The Twixt #2) av Dawn Metcalf.

Nya serier

nyaserier
Uninvited (Uninvited #1) / Sekret (Sekret #1) / The Winner’s Curse #1 / The Taking (The Taking #1) / White Space (Dark Passages #1) / After the End (After the End #1) / The Unseemly Education of Anne Merchant (The V Trilogy #1) / Midnight Thief (Midnight Thief #1) / Stolen Songbird (The Malediction Trilogy #1) / A Breath of Frost (The Lovegrove Legacy #1) / Rebel Belle #1 / Dorothy Must Die (Dorothy Must Die #1) / A Shard of Ice (The Black Symphony Saga #1) / Red Rising (Red Rising Trilogy #1)

Stand-alones

stand-alone
Song of the Fireflies / Panic / Nearly Gone / Dear Killer / Insanity / And We Stay / To All the Boys I’ve Loved Before / Servants of the Storm / Sinner / Don’t Look Back / We Were Liars / #scandal / What I Thought Was True / Killer Instinct / Minders / The Glass Casket / Don’t You Forget About Me / Nil / Since You’ve Been Gone / Far From You / The Madness / Random

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar