31 december 2013

Favoritböcker 2013

Det finns en massa böcker som jag verkligen hade velat läsa i år, men som jag inte hann med speciellt nu under hösten. Det betyder ju bara att jag har dessa olästa böcker och serier att se fram emot från och med nu! :D

2013 var också mitt första år med bokbloggen och jag har upptäckt en massa fina böcker, serier, författare, bokbloggar och förlag som utvidgat mitt läsområde. Jag tror inte jag skulle ha upptäckt alla dessa böcker utan allt detta - så tack! Jag vill även tacka alla ni som tittar in här och de förlag som skickat recensionsexemplar under året, tusen tack!

Jag tänkte lista mina favoritböcker som jag läst under 2013 i ingen speciell ordning för jag har svårt att rangordna favoriter. Sedan hade jag tänkt lista upp lite böcker och serier som jag verkligen ser fram emot att läsa - de kommer givetvis inte att vara böcker som ges ut under 2014 eftersom jag redan har skrivit om dem här, här och här - men så här på kvällskvisten orkade jag inte riktigt samla ihop bilder till ett kollage utan länkar istället till sidan över olästa böcker i bokhyllan för där finns nästan alla böcker som jag vill läsa.

Favoritböcker 2013


favoriter2013

Fångad och Killing Sarai var mina absoluta favoriter, men de övriga står tätt bakom. Det har varit böcker som har fått mig att skratta, böcker som har fått mig att gråta, böcker som jag suttit som på nålar till för att man inte vet vad som ska hända till nästa, böcker som jag har njutit av, böcker som berört, böcker som har lämnat mig med känslor som man inte alltid kan beskriva med ett ord, som lämnat mig tom och längtan efter mer. Som bubblare finns också Wither, Delirium och Kyss mig först.

Med tanke på alla de olästa böckerna man har framför sig kan det inte finnas något annat än bra läsupplevelser i 2014. Jag vill också önska er ett gott nytt år!

2 kommentarer: