21 februari 2014

Fem frågor...

...om böckerna i min bokhyllan. Jag blev taggad av Veronica.

En bok som jag ännu inte läst, men verkligen ser fram emot:
Alla mina olästa böcker? Men nej, jag ska faktiskt försöka välja en bok.. Ja, då får det bli The Darkest Minds av Alexandra Bracken. Längtar verkligen att få börja läsa den här, men tänker vänta lite tills jag plockar upp den. Har bara en sådan känsla.

darkestminds

Den bästa boken jag har hemma:
Ah, lite svår fråga, men om jag ska välja någon av mina favoritböcker så är det i så fall Stolen av Lucy Christopher. Jag lånade och läste den på svenska, men eftersom den var så bra och jag verkligen ville äga den så köpte jag hem den på engelska. Det här omslaget är så fint och beskriver bokens handling bra. Måste faktiskt ta och läsa om den här boken någon dag!

stolen

En bok som jag önskat vore bättre och som kanske var lite onödig att köpa:
Jag trodde den skulle vara mycket bättre, kanske jag läste den vid fel tidpunkt, men det var lite av en besvikelse - Viviane Élisabeth Fauville av Julia Deck.


Någon bok som jag var jättepepp på när jag köpte den, men som har blivit stående:
Jag tror jag ska ta någon av dem som jag ägt en längre tid redan och det får blir Crow's row av Julie Hockley. Jag var verkligen pepp när jag beställde den i december 2012, men har stått oläst i bokhyllan sen dess. Fast jag ser fortfarande fram emot att läsa den någon dag.


crowsrow

En bok som jag köpt mest för att den hade vackert omslag:
Första gången jag såg omslaget tänkte jag "den här boken måste jag ha i min bokhylla!", läste visserligen baksidestexten innan jag köpte den och den lät riktigt intressant och något som jag skulle gilla (och så har den fått bra betyg på goodreads) - Vain av Fisher Amelie.


vain

Jag vet inte vem som har eller inte har gjort den här taggen då jag har sett den lite överallt så jag tänker vara tråkig och tagga alla som inte har gjort den, men vill göra den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar