1 mars 2014

Bokbloggsjerka - bokrea

jerka11 Den här veckan undrar Annika om bokrean: Har du gjort några fynd på bokrean i år? Om ja, vilken bok är du särskilt sugen på att läsa? Om nej, vad fällde avgörandet för att du bestämde dig för att avstå?

Nej, jag har inte gjort några fynd på bokrean. Jag tittade lite på Adlibris, men hittade inget som jag kände att jag bara måste ha. Bokhandeln i stan hade också en rea och jag tittade lite extra på "tre pocketar (eller var det fyra?) för 12€"-erbjudandet och jag hittade bara en bok jag "ville" ha, men den hade jag egentligen redan lånat från biblioteket och läst förra året. Jag vill inte köpa böcker bara för att när jag ändå kan låna största delen från biblioteket, så jag avstod från att köpa någonting alls. Så det blev inga bokreafynd här inte.

En annan orsak varför jag avstod från rean var att jag ville spara lite pengar till min födelsedagsbeställning (som tyvärr inte består av några reaböcker) och där blev det en massa böcker istället..

2 kommentarer:

  1. Jag har märkt att det funkar bra att inte köpa något. Ända tills den första boken hamnat i korgen (vare sig den är riktig eller virtuell). Jag lyckas aldrig låta bli den där första boken...

    SvaraRadera
  2. Jag köpte på rean för första gången på flera år. Och ökade på min att läsa hög...

    SvaraRadera