4 april 2014

Most excited for, and might read - April

Jag tänkte att jag varje månad skulle berätta vilka av månadens böcker som jag ser fram emot, de böcker som jag är "most excited for..." och de böcker som jag är ganska nyfiken, men lite osäker på (vilket betyder att jag väntar på lite fler recensioner och hoppas att svenska bokbloggar är bland dem) - "...and might read"

Böcker som ges ut under april. Det finns några fortsättningar och sista boken i en serie som jag också ser fram emot; Soul Screamers vol. 4, The Body Finders #4, The Program #2 och ett par som jag inte ens har börjat på första boken än..

aprilmostexcited

Rebel Belle: Jag vet inte exakt vad den här handlar om, förutom att huvudpersonen ska beskydda någon. Den är hypad i bokvärlden och omslaget är så otroligt enkel, men snyggt!

Don't Look Back: En thriller-mystery om en tjej som försvunnit, kommer tillbaka men har tappat minnet, medan hennes kompis fortfarande är försvunnen och ååh. Vill läsa. Jag hoppas bara att den inte är sådan typisk kliché thriller - jag vill ha något mer.

To All the Boys I've Loved Before: Äntligen kommer den här ut. Har väntat på den ända sedan jag hörde om den förra hösten.

Stolen Songbird: Förutom att omslaget är snyggt så låter handlingen också väldigt intressant med troll, häxor, mytologi och high fantasy. Jag har börjat bli väldigt nyfiken på alla dessa high fantasy böcker som kommer ut.

Sekret: Historiska romaner med lite paranormal låter väldigt bra. Och så är KGB inblandade också.

Det handlar om dig: Jag läser Sandra Beijers blogg från och till och ser verkligen fram emot hennes bok, den kommer säkert vara lika fin som hennes texter på bloggen.

aprilmightread

Egentligen är jag väldigt, väldigt nyfiken på och kommer antagligen köpa hem dem vid något skede ändå fastän de hamnade under denna kategori: Prisoner of Night and Fog, A Shard of Ice och The Ring & the Crown - men jag tror jag väntar med att booktubers, bokbloggar eller de som jag följer på goodreads ger betyg (trots att de redan har fått ganska så bra betyg på goodreads).
Övriga på listan är Dear Killer, Dorothy Must Die, Far From You, The Taking, Learning Not to Drown.

2 kommentarer:

  1. Rebel Belle verkar onekligen spännande!
    Dock har jag en förkärlek att läsa alla böcker på svenska... Men kanske ska försöka bryta det någon gång och på allvar börja läsa böcker på engelska?

    För att inte tala om hur BRA böcker kan vara på dess orginalspråk, men riktigt dåliga som översatta...

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat allt mer läsa på engelska (vilket är både en bra och en dålig sak då det kommer ut sååå mycket hela tiden och man vill ju läsa nästan allt). En del av dem kommer ju ut på svenska vid något skede så jag försöker läsa dem på svenska istället om jag inte hunnit bekanta mig med den på engelska redan. Och alla böcker kommer ju inte ut på svenska heller så då är det ju bara att läsa dem på engelska istället (om man verkligen vill läsa den) :)

    Håller med om att vissa böcker förlorar sin charm/magi om de blivit dålig översatta. Man tycker ju att de borde kunna ha samma stämning vare sig det är på originalspråk eller översatt.

    SvaraRadera