1 september 2014

Augusti sammanfattning + September TBR


Det blev en lite längre paus än jag hade tänkt mig, men ska göra ett försök att börja blogga igen. Jag valde även att flytta över till blogspot från wordpress och alla inläggen från gamla bloggen (förutom oktober-december 2013) fick jag överförda hit. Ska ännu trixa med sidebaren och sådant, men nu är jag igång igen!
Dags för sammanfattningen av augusti och vad jag tänkt läsa i september!

Augusti sammanfattning


The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender av Leslye Walton
Shadow and Bone (The Grisha #1)
The Tailor (The Grisha #1.5) av Leigh Bardugo
The Kiss of Deception (The Remnant Chronicles #1) av Mary E. Pearson
Projekt Rosie av Graeme Simsion
Sju minuter över midnatt av Patrick Ness
Stjärnmärkt (Systrarna Cahill #2) av Jessica Spotswood
The 5th Wave (The Fifth Wave, #1) av Rick Yancey
Saga volume 1 av Brian K. Vaughan

Sammanlagt: 9
Antal böcker: 7
Antal mellanböcker/noveller: 1
Antal seriealbum: 1

Månadens favoritböcker: The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender, Shadow and Bone, The Kiss of Deception.
Sammanfattning: Augusti var en riktigt bra läsmånad. Jag hittade många nya favoriter, bland annat The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender, Shadow and Bone och Kiss of Deception. Andra nämnvärda är Stjärnmärkt och Saga. Även The 5th Wave var rätt så bra. Projekt Rosie och Sju minuter över midnatt fick lite lägre betyg (3.5 båda två), men de är också läsvärda.Kort sagt så fanns det ingen dålig bok denna gång.


September TBR

I september har jag tänkt att försöka läsa ikapp eller avsluta så många serier som möjligt (för jag vill gärna börja på nya serier utan att ha femtielva serier på hälft), men de här ska i alla fall läsas och så tar jag resten som de kommer om jag hinner.


The Iron Fey: Jag har endast de två sista böckerna och en novell kvar att läsa. Har redan börjat på The Iron Queen för någon månad sedan och det gick väldigt trögt i början då jag inte hade någon lust att läsa den, men tror det går lite bättre nu när jag "tvingar" mig själv att läsa den.

Miss Peregrine: Är Spökstaden sista boken i..duologin eller ska det komma fler böcker?

Beautiful Creatures: Jag vill få andra och tredje boken läst så att jag sedan kan läsa den fjärde och sista boken som kommer ut i september (på svenska). Var över ett år sedan jag läste första boken så får se om jag kommer ihåg något..

8 kommentarer:

  1. Späkstaden var inget avslut så det borde komma fler böcker någon gång framöver :) men med tanke på att Hollow city kom ut i januari så dröjer det nog ett tag innan han hunnit skriva en tredje del och de hunnit översätta den till svenska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul att det kommer en fortsättning :)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack, det är kul att vara tillbaka :)

      Radera