30 september 2014

Nytt i bokhyllan #24: Augusti + September

Oj, såg att min senaste Nytt i bokhyllan-inlägg var i mars. Under de 4 månaderna jag inte har bloggat har jag ändå köpt allt för mycket böcker, men kommer tyvärr inte att visa upp dem i ett skilt inlägg eftersom jag inte kommer ihåg precis alla som jag köpt då och det är alldeles för många. HÄR är i alla fall en bild som jag tog i mitten av juni så ena delen finns där, andra delen tog jag tydligen inga bilder av..
Nåja, dags att visa upp böckerna som flyttat in i bokhyllan (eller en pafflåda för att de inte ryms i bokhyllan hrmm..) i augusti och september.

I augusti lyckades jag hålla mig och köpte bara Saga volym 1, 2 och 3 av Brian K. Vaughan/Fiona Staples. Från Modernista fick jag Vassa föremål av Gillian Flynn som recensionsexemplar, tack!


I september försökte jag att inte köpa något alls, men råkade ändå köpa hem några böcker:


The Mistborn Trilogy: The Final Empire, The Well of Ascension och The Hero of Ages av Brandon Sanderson, Burial Rites av Hannah Kent och Landline av Rainbow Rowell.

Jag har egentligen ingen aning om vad Mistborn trilogin handlar om, men har hört att den är riktigt bra, tegelstenar är de i alla fall. Varje Rowell bok måste man ju ha fastän jag bara läst Attachment. Burial Rites har jag hört mycket fint om och dessutom är de svarta yttre sidorna en snygg detalj. 


Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson, Övertalning av Jane Austen och Emma av Jane Austen.

Tre böcker som jag impulsköpte i bokhandeln, men ändå böcker som jag någon gång vill läsa. Tycker att de här utgåvorna av klassikerna är rätt så fina.


Dessutom fick jag en väntad och tre oväntade recensionsexemplar av Modernista, tack så jättemycket: Four (En Divergent samling) av Veronica Roth, Granne med döden av Alex Marwood, Lång väg hem av Eva Dolan och Flickoffret av James Oswald.

Four har jag redan läst och en recension finns här, Granne med döden är jag ungefär halvvägs igenom och den är än så länge helt bra. Det har dock inte hänt så mycket än, men det känns att något säkert kommer att hända snart.. De två andra ska jag läsa så fort jag hinner. 

Till sist köpte jag även några e-böcker från Kobo då de hade några kuponger man kunde använda:


Untold (The Lynburn Legacy #2) av Sarah Rees Brennan, The Essence (The Pledge #2) av Kimberly Derting och The Jelly Bean Crisis av Jolene Stockman.

Två fortsättningar som jag valde att läsa som e-bok och en contemporary bok som jag haft på min TBR hur länge som helst.


Nu ska jag försöka ha ett köpstopp några månader och istället ha en stor december/julklappsbeställning med de flesta böckerna som släppts/kommer att släppas under hösten. Undantag är fortsättningar på serier som jag hunnit läsa ikapp. Och så hoppas jag att min olästa hög här hemma minskar rejält tills dess..

6 kommentarer:

  1. Åh, har bara läst första delen av Saga, men älskade den verkligen så vill fortsätta så snart som möjligt. Hoppas du tycker om alla dina nya böcker :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också endast läst första delen av Saga, tror den fjärde delen kommer ut i december så sparar del två och tre tills dess så jag kan maratonläsa dem ^^

      Radera
  2. Djävulen hjälpte mig vill jag verkligen läsa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har väntat på att biblioteket ska köpa in Djävulen hjälpte mig, men det hade de inte gjort fastän boken säkert varit ute i ett år redan, så när den var på rea så köpte jag den. (Och nu såg jag såklart att biblioteket håller på att köpa in den, precis efter att jag köpt boken själv -.- XD). Men i alla fall så ser jag fram emot att läsa Djävulen hjälpte mig och hoppas den är bra :)

      Radera
  3. Åh, vad mycket fina böcker. :) Jag har bara läst Untold, men det finns flera jag är nyfiken på så ser fram emot dina recensioner sen. Och hoppas att du gillar dina nya böcker. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas också jag kommer att gilla dessa :) Det kan dröja ett tag innan jag får dem lästa (i den takten som jag läser haha), men jag hoppas det inte tar alltför länge :)

      Radera