22 september 2014

The TBR-tag

Jag har sett den här taggen på några bokbloggar nu och tänkte det kunde vara kul att göra.

Den skapades hos A Perfection Called Books.



1. How Do You Keep Track Of Your TBR Pile?
Goodreads är till min största hjälp. Sedan har jag en flik här på bloggen som jag också kan hålla koll på när det gäller serier. Här hemma så önskar jag att jag hade en skild hylla för olästa böcker, men det får bli tills jag får större utrymme för fler bokhyllor.

2. Is Your TBR Mostly Print Or Ebook?
Helt klart fysiska böcker. Jag har några e-böcker på min läsplatta, men oftast så glömmer jag bort att jag har böcker även där som jag kan läsa.

3. How Do You Determine Which Book On Your TBR To Read Next?
Antingen så väljer jag bara någon jag känner för att läsa, recensionsexemplar om jag bett om den eller så använder jag mig av en bokskål (bookjar) eller random number generator om jag har svårt att bestämma mig.

4. A Book That's Been On Your TBR The Longest


Enligt goodreads är det Bibliotekskatten Dewey av Vicki Myron och Lärarinnan i Villette av Ingrid Hedström som båda stått på min TBR sen första augusti 2012.

5. A Book You Recently Added To Your TBR


Den senaste boken jag lade till är It's Kind of a Funny Story av Ned Vizzini.

6. A book in your TBR strictly because of its beautiful cover


When My Heart Was Wicked av Tricia Stirling.

7. A book in your TBR that you never plan on reading


Det finns en hel del i min TBR som jag säkert aldrig kommer att läsa, men här kommer några.

8. An unpublished book in your TBR that you're excited for


The Mime Order av Samantha Shannon är andra boken i serien The Bone Season och kommer ut i januari 2015. Längtar så!


9. A book in your TBR that everyone recommends to you


Throne of Glass av Sarah J. Maas.

10. Number of books in my TBR
Jag har 7 olika "kategorier" för att hålla koll på min TBR på goodreads: to-read, 2013/2014/2015/2016-releases, next-book-in-series-to-read och tbr-maybe. Just nu visar de 608 böcker (men här finns inte alla böcker av t.ex. en serie eftersom jag bara sätter till följande bok i en serie). Måste verkligen ta och rensa lite eller sedan bara börja läsa lite mer ;)

Jag taggar:
bokordet
Nellons bokblogg
Boktycke
och alla andra som vill göra denna tag :)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Varsågod, och kul att du vill göra den :)

      Radera
  2. Jag skulle också behöva rensa min TBR på Goodrads lite, förstår inte varför jag har en massa böcker där som jag med all största säkerhet inte kommer att läsa. :) Och jag älskar det där omslaget till When My Heart Was Wicked, det är helt fantastiskt fint! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Ibland kan jag tänka, men kaaanske jag någon gång läser den. Men borde nog bara helt...kallt rensa bort dem som jag troligen aldrig kommer att köpa eller låna. Och ja, verkligen fint omslag. Kan tänka mig att den är ännu finare i verkligheten :)

      Radera