4 november 2014

November böcker jag vill läsa

Det är väldigt skönt att det är mindre böcker i november som ges ut som jag vill läsa då det har blivit lite väl mycket böcker sedan augusti. Några fortsättningar och nya serier som står på min lista den här månaden.

Fortsättningar/Companions


The Bane Chronicles (The Bane Chronicles #1-10) av Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan och Maureen Johnson
En samling av de tio novellerna, om Magnus Bane från Cassandra Clares Shadowhunter värld, som kom ut tidigare under året. Är verkligen glad att de kommer som en inbunden bok.

The Retribution of Mara Dyer (Mara Dyer #3) av Michelle Hodkin
Den tredje och sista boken i trilogin om Mara Dyer. Jag har inte läst första boken än, men förhandsbeställde ändå denna.

Waistcoats & Weaponry (Finishing School #3) av Gail Carriger
Tredje boken i Finishing School serien. Inte läst första boken än, men älskar omslagen (och så är författaren lite av en auto-buy fast jag läst 0 böcker av henne).



Mortal Heart (His Fair Assassin #3) av Robin LaFevers
Ja, ännu en bok där jag inte har läst första boken, men jag är verkligen taggad på att läsa Grave Mercy och då hamnar den här lite automatiskt på min lista.


Nya serier


A Thousand Pieces of You (Firebird #1) av Claudia Gray
Första boken i en ny trilogi som jag ser väldigt mycket fram emot att läsa och har förhandsbeställt.

Uppstigandet (Dove Chronicles #1) av Karen Bao
Första boken i en ny trilogi som jag är nyfiken på. Jag har för mig att den fortfarande kommer ut på svenska i november trots att den kommer ut först i februari 2015 på engelska.

Forbidden (? #1) av Kimberley Griffiths Little
Första boken i en ny trilogi som jag tidigare inte var så intresserad av, men när jag såg att den har fått bra betyg av förhandsläsarna så blir jag självklart lite nyfiken på den. Det har varit lite oklart om det är en standalone eller en serie, men efter lite googlande så hittade jag svaret på frågan.

Jag hoppas det inte är några böcker som jag missat nu, men tror det här är alla jag vill läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar