11 april 2015

En bokbloggares hemliga liv

Jag blev taggad av Hannah att göra taggen En bokbloggares hemliga liv, tack så mycket! :D Cecilia modifierade taggen från "The Secret Life of a Youtuber" och gjorde den lite mer (bok)bloggigare. 

bilden är lånad från Hannah

1. Hur länge har du bloggat?
Jag har bloggat sedan december 2012. Känns konstigt att jag har bloggat lite över 2 år nu, känns inte så länge.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Det kommer jag nog säkert, men kanske inte riktigt än. Jag har varit i de tankarna ett par gånger redan fast det slutar alltid med att jag ändå vill behålla bokbloggen kvar trots bloggtorkan som kommer med jämna mellanrum.

3. Vad är det bästa med att vara bokbloggare?
Det är nog alla andra bokbloggare man lär känna. Skulle gärna vara på någon bokbloggsträff så man faktiskt skulle få träffa dem alla fastän jag är så blyg x) Och så är det ju allt som har med böcker att göra. Om jag inte hade varit bokbloggare skulle jag antagligen inte veta om alla böcker som kommer ut.

4. Vad är det värsta med att vara bokbloggare?
Det värsta är nog när man vill så mycket med sin blogg, utveckla den och göra den bättre, men inte har lust, ork eller tid. Sedan att det ibland kan kännas som ett tvång att skriva inläggen, vilket det ju verkligen inte borde vara! Annat är att man ibland känner press på att läsa så många (nya) böcker som möjligt och mängden böcker man köper ;)

5. Har du svårt att skriva rubriker till din blogg?
Nja, oftast så skriver jag ju bara rubriker som hör till taggen, recensioner eller de inlägg som sker veckovis (t.ex. Top ten tuesday, waiting on wednesday och bokbloggsjerka). Brukar inte så ofta skriva sådana egna, spontana inlägg.

6. Finns det några bokbloggare du beundrar?
Jadå, väldigt många. Alltför många så tänker inte nämna någon specifik.

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Det har jag inte funderat på tidigare, skulle ju vara kul att ha någon gästbloggare då och då så kanske något jag skulle kunna ta och fundera på.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T. ex. vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Jag har inte någon speciell tid när jag bloggar, det kan vara på morgonen, dagen eller kvällen, helt beroende på när jag känner för att blogga och har tid. Fast det brukar bli oftare om helgerna än veckodagarna. Jag bloggar endast hemifrån så då sitter jag alltid i mjukiskläder. Det ska vara bekvämt. 

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Ja, väldigt :( Jag ställer så mycket krav på mig att recensionerna sedan inte blir så som jag egentligen vill att de ska bli för det kommer inte så ofta sådär naturligt så att det bara flyter på när man skriver dem. Sedan finns det ju en del böcker som jag egentligen inte har så mycket att säga om och då känns det ibland onödigt att tvinga fram nånting. Jag vill skriva recensioner på böckerna jag läst så jag får ta och fundera ut något sätt att skriva dem..

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Helt underbar! Alla är så snälla och jag har inte på någon blogg träffat på någon som skulle vara elak eller lämna taskiga kommentarer åt andra så som man ofta ser i de andra världarna på internet.

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Jag vet inte vilka andra som gjort taggen så istället för att dubbeltagga någon som redan gjort så taggar jag alla som vill göra den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar