6 september 2015

Nytt i bokhyllan - augusti 2015

Jag har tänkt försöka hålla mig från att köpa något nytt tills julen, men får se hur det går med tanke på att det kommer att ges ut så många nya böcker under hösten som jag vill läsa, helst igår redan. Jag kommer i alla fall skaffa de som står högt på min lista. Nya böcker som har hittat sig till min bokhylla under augusti:



Den sista utvägen av Denisa Mina | Tre avtryck av himlen CH Wahlund

Recensionsexemplar från Modernista respektive Affront Förlag, tack så mycket! ♥ Den sista utvägen var ett spontanutskick, men är tredje boken i Garnethill-trilogin. Jag kommer antagligen att låna (eller köpa) de två första böckerna då jag vill läsa dem i rätt ordning. Tre avtryck av himlen har jag redan läst och recension finns här.



Normal av Graeme Cameron | Livet efter dig av Jojo Moyes

Jag har hört så mycket bra om Jojo Moyes böcker och tyckte det var dags att skaffa Livet efter dig, om jag gillar den så kommer jag köpa resten av hennes böcker också. Normal ville jag genast läsa när jag hörde om den, så jag hoppas den är bra och lever upp till förväntningarna (om man nu kan säga så).



Familjen Brontë: en brevbiografi av Julie Barker | Saeculum av Ursula Poznanski | Life of Pi av Yann Martel

Hittade Familjen Brontë i bibliotekets bokbyteshylla och gillade att man kan läsa den som en roman. De två följande fyndade jag på loppis. Saeculum har jag velat läsa länge nu och Life of Pi var mest ett impulsköp pga. omslaget. 

4 kommentarer:

  1. Många spännande böcker. Tyvärr gillade jag inte Life of Pi. Hoppas du inte håller med. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört blandade åsikter om Life of Pi så får se vad jag gillar om den :)

      Radera
  2. Jojo Moyes skriver bra feel good tycker jag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag hört. Ser verkligen fram emot att läsa Livet efter dig snart :)

      Radera