6 februari 2016

Läst i januari 2016


Läst:
1. Ada Goth och mysteriet på Gasta-Gorma herrgård av Chris Riddell [3.75/5]
2. Girl Online av Zoe Zugg [3.75/5]
3. Atena av Marta Söderberg [4/5]
4. Anna Dressed in Blood av Kendare Blake [3.5/5]
5. Through the Woods av Emily Carroll [3.5/5]
6. Playground av Lars Kepler [3.5/5]
7. Stockmann Yard: Myymäläetsivän muistelmat av Antto Terras [2/5]
8. The Visitors Book and Other Ghost Stories av Sophie Hannah [3/5]

Antal lästa: 8
Avslutade serier: -

Egna: 1
Rec-ex: 0
Lånade: 7
Omläsningar: -

Bästa bok: Atena
Största överraskning: Girl Online
Sämsta bok: Stockmann Yard

#Hylltömning2016: Första boken till vänster - Anna Dressed in Blood av Kendare Blake

Kommentar: I januari läste jag 8 böcker och en stor del av dem var riktigt bra! Böckerna som jag läste i början av månaden, så som Ada Goth, Girl Online och Athena var riktigt bra! Anna, Playground och Through the Woods var också läsvärda. Stockmann Yard var bra i början, men halvvägs tröttnade jag och i slutet skummade jag bara igenom. Novellsamlingen av Sophie Hannah var bra, men kände inte riktigt något för novellerna.

Det blev nästan bara låneböcker fastän mitt mål är att det här året fokusera på mina egna böcker, men i februari kommer jag att satsa mer på att läsa mina egna.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar